Bankomat “zjadł” Twoje pieniądze lub nie przyjął Twojej karty? Uszkodzony czytnik, zabrudzony plastik, to tylko kilka z powodów, dla których bankomat nie przyjmuje karty. Sprawdź co zrobić w takiej sytuacji.
Chcesz wybrać pieniądze, ale bankomat nie przyjmuje karty?
Powodów dla których bankomat nie pobiera karty może być wiele. Jednym z nich jest namagnesowanie. Może wydarzyć się to w sytuacji, w której trzymamy kartę blisko komputera czy też magnesu. Innymi powodami mogą być zanieczyszczenie jej czy też uszkodzenie techniczne. Czasem problem tkwi w błędzie, który jest uzależniony od działania bankomatu czy też w wyniku powstałej awarii. W zależności od problemu, należy odpowiednio zareagować. Powstałą awarię należy zgłosić w oddziale banku lub na infolinii. W żadnym wypadku, nie można umieszczać karty do bankomatu na siłę.
Bankomat wciągnął kartę – dlaczego? Unikaj tych błędów
Zdarzają się sytuacje, w których bankomat nie odda naszej karty. Powody, dla których się tak dzieje, mogą wynikać z ludzkich błędów lub systemowych. Czasem są one także powiązane z procedurami bankowymi. Poniżej kilka przyczyn “zatrzymania” karty w bankomacie. Oto i one:
- Podanie złego PIN -u. Kilkukrotne podanie błędnego PIN-u, może skutkować zablokowaniem karty w bankomacie.
- Zastrzeżenie karty. Być może problem tkwi w uprzednim zastrzeżeniu karty i nie odblokowaniu jej w późniejszym czasie.
- Przekroczony termin ważności danej karty.
- Karta mogła być oznaczona jako skradziona i figurować w systemie.
- Zbyt długi czas pozostawienia karty w bankomacie.
- Uszkodzenie mechaniczne karty.
- System bankomatowy zawiesił się. W trakcie przeprowadzania transakcji, bankomat samoistnie się wyłączył, przestał działać.
Bankomat zatrzymał kartę? Co robić?
Jeżeli bankomat w trakcie procedury wypłacania pieniędzy zatrzymał naszą kartę i przykładowo, wyłączył się, przestał działać lub zwyczajnie się zawiesił, wówczas należy poczekać kilka minut. Istnieje szansa, że bankomat automatycznie sam się zresetuje i odda kartę. Jeżeli natomiast to nie nastąpi, wówczas należy skontaktować się z operatorem danego bankomatu. Innym wariantem jest skorzystanie z infolinii banku lub kontakt z operatorem maszyny. Każdy bankomat powinien być wyposażony w etykietę informacyjną, co należy zrobić w takich sytuacjach. Należy upewnić się, co jest powodem takiego stanu rzeczy oraz sprawdzić wysokość swojego salda bankowego.
Czy da się odzyskać kartę z bankomatu?
Jeżeli bankomat nie odda nam jej automatycznie i nie pomoże zawiadomienie operatora, wówczas możemy spodziewać się, że karta została zniszczona. Należy zaznaczyć, że destrukcja kart zatrzymanych w bankomacie jest regułą. Zarówno tych, które zostały wciągnięte do automatu słusznie jak i z powodu błędu ludzkiego bądź systemu. Procedura ta ma zapewnić jeszcze większą ochronę właścicielom, którzy utracili swoje karty. Zwłaszcza w wyniku kradzieży czy zgubienia. Dlatego też, musimy wziąć pod uwagę konieczność wyrobienia nowej karty.
Co, gdy karta zostanie zablokowana w bankomacie za granicą?
Wciągnięcie karty przez bankomat podczas wyjazdu za granicą może być stresujące. W takich sytuacjach należy natychmiast zgłosić i zastrzec kartę, poprzez infolinię, stronę, bądź aplikację naszego banku.
Skimming – co to jest?
Omawiając zagadnienie zatrzymania kart w bankomacie, nie sposób pominąć pojęcia skimmingu. Jest to sposób oszustów, który polega na “zhakowaniu’’. Karta zostaje “zatrzymana w bankomacie”, a po chwili gdy dana osoba odchodzi zniecierpliwiona od maszyny, wówczas oszuści – wyciągają ją. Należy zwrócić na to szczególną uwagę i w razie konieczności, skontaktować się z operatorem bądź pracownikiem banku. Nie należy odchodzić od bankomatu i zostawiać jej w środku.
Bankomat zjadł pieniądze, których nie zdążyłeś pobrać? Sprawdź przyczyny
Powodów dla, których pieniądze zostały wchłonięte do maszyny może być kilka. Zaliczyć można tu między innymi:
- zablokowanie karty;
- przekroczenie dziennego limitu transakcji;
- wskazanie błędnego PIN – u;
- zablokowanie karty;
- brak banknotów o odpowiednim nominalne;
- usterka mechaniczna lub błąd systemu;
- chwilowy brak prądu.
Jeżeli gotówka nie zostanie wypłacona, bankomat powinien automatycznie unieważnić powstały błąd. Jeśli jednak tak się nie stanie, wówczas należy zgłosić problem operatorowi bądź placówce bankowej.
Jeśli bankomat nie przyjmuje karty przy próbie pobrania pieniędzy, należy upewnić się czy karta nie jest uszkodzona, brudna, przeterminowana oraz czy nie mamy do czynienia z innymi problemami systemowymi. W takim przypadku należy zgłosić to operatorowi bądź pracownikowi banku. Podobnie – kiedy karta utknie w maszynie.