Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej – zobacz, kiedy może się przydać
Ubezpieczenie chroni majątek przedsiębiorcy przed ewentualnymi zobowiązaniami finansowymi spowodowanymi koniecznością naprawienia szkody osobie trzeciej lub w jej mieniu, wynikającymi z posiadania i prowadzenia działalności.
Skorzystaj z pomocy specjalisty i uzyskaj:
- całkowicie darmową konsultację
- najkorzystniejszą ofertę za najniższą możliwą cenę
- proste i zrozumiałe objaśnienie szczegółów oferty
Ubezpieczenie firmy w zakresie odpowiedzialności cywilnej obejmuje szkody wyrządzone osobom trzecim zarówno na mieniu, jak i na osobie. Obejmuje to sytuacje, takie jak, np. złamanie nogi przez klientkę w naszym lokalu z powodu nieodpowiedniego oznakowania śliskiego miejsca, czy zniszczenie telefonu w wyniku upadku.
Dodatkowo ubezpieczenie to także pokrywa szkody wynikłe z zalania innego lokalu spowodowanego na przykład uszkodzenie rur, w wyniku czego mogą zostać uszkodzone meble, sprzęt, ściany czy podłogi.
Jaki zakres obejmuje OC dla firm?
Ubezpieczenie zapewnia ochronę ubezpieczonemu w przypadku wyrządzenia szkody osobie trzeciej i chroni go przed negatywnymi konsekwencjami finansowymi. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje odpowiedzialność cywilną przedsiębiorstwa za szkody osobowe i rzeczowe, wynikające między innymi z:
- wprowadzeniem uszkodzonego produktu;
- odpowiedzialnością za szkody wyrządzone podwykonawcom;
- niewykonaniem lub nieodpowiednim wykonaniem zlecenia;
- udostępniania nieruchomości na podstawie umowy najmu lub dzierżawy;
- zalania lub pożaru na terenie osób trzecich.
Dlaczego warto skorzystać z ubezpieczenia OC dla firm?
Ubezpieczenie firmowe od odpowiedzialności cywilnej jest formą ochrony finansowej, która chroni przedsiębiorstwo przed roszczeniami osób trzecich z tytułu szkód osobowych lub rzeczowych wyrządzonych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Ubezpieczenie to może obejmować różne sytuacje, takie jak wypadki w miejscu pracy, szkody spowodowane przez produkty lub usługi firmy, czy nawet naruszenia umów zawartych z klientami. Umożliwia to pokrycie kosztów związanych z odszkodowaniami, kosztami sądowymi oraz innymi wydatkami związanymi z dochodzeniem roszczeń, co może pomóc w zabezpieczeniu stabilności finansowej przedsiębiorstwa.